دوره جامع درمان اختلالات اضطرابی _ روان رویداد

آدرس کوتاه: https://psychevent.ir/?p=30348
دوره جامع درمان اختلالات اضطرابی _ روان رویداد

مشخصات دوره

۱۱ آذر ۱۴۰۰
۹
۲۴ ساعت

معرفی دوره

اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی هشداری است مبنی بر اینکه خطری در راه است تا فرد بتواند برای مقابله با آن اقداماتی به عمل آورد.

بنابراین اضطراب خطری بیرونی یا درونی را اعلام می کند و موجب حفظ حیات می شود اما هنگامی که اضطراب در زندگی روزمره به صورت غیرمنطقی و تشدید یافته باشد، به یک اختلال تبدیل می شود.

اختلالات اضطرابی یکی از شایع‌ترین آسیب‌های روانی هستند که فرد مبتلا اضطراب مزمن و شدیدی را تجربه می‌کند و همواره در مورد اینکه در آینده چه اتفاقی روی می‌دهد احساس ترس دارد.

در این حالت فرد در مقابل احساس‌های مزمن و شدید اضطراب درمانده می‌شود و قادر نیست فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد. همچنین از موقعیت‌هایی که برای دیگران عادی به نظر می‌رسد نمی‌تواند لذت ببرد.

اختلالات اضطرابی طیف وسیعی از اختلالات را شامل می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و علائم خود را دارند و روش‌های درمانی مختلفی نیز می‌تواند در بهبود افراد موثر واقع شود.

عمده ترین اختلالات اضطرابی

اختلال پانیک (به تنهایی یا توأم ب آگورافوبیا)، فوبی اختصاصی و فوبی اجتماعی، اختلال وسواسی- اجباری OCD، اختلال استرس پس از سانحه PTSD، اختلال اضطرابی GAD، اختلال فشار روانی حاد.

علائم اختلال اضطراب فراگیر کدامند؟

غیر از بی‌تابی، خستگی زودرس، عدم تمرکز و مشکلات خواب، اختلال اضطراب فراگیر نشانه‌های بدنی هم دارد: تپش قلب، خشکی دهان، ناراحتی معده، سفتی و گرفتگی عضلات، تعریق، لرزش و پرخاشگری. با گذر زمان، ادامه اضطراب و علائم آن روی سلامتی فرد تاثیر بدی می‌‌گذارد.

برای نمونه مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر بیش از سایر افراد در معرض خطر حمله قلبی و بیماری‌های قلبی هستند.

دو سوم مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند. یک چهارم آنها اختلال هراس دارند و بسیاری از آنها با اعتیاد به مواد مخدر و یا مشروبات الکلی وضع را بدتر هم می‌کنند.

علائم فیزیولوژیکی و روانشناختی اختلالات اضطرابی

لرزش، پیچش های عضلانی ،احساس لرز و سردرد،کمردرد،تنش عضلانی، احساس تنگی نفس ،خستگی مفرط – تپش قلب تعریق سردی دست ها و اسهال از علایم فیزیولوزی این بیماری است
احساس ترس، اشکال در تمرکز،بیخوابی،گوش به زنگ بودن مفرط،5وکاهش میل جنسیاز علائم روانشناختی اختلال اظطرابی است.

دوره جامع درمان اختلالات اضطرابی (آنلاین)

این کارگاه توسط دکتر مسعود دکتر چینی فروشان دکتری روانشناسی از دانشگاه علامه طبابائی، مدرس دانشگاههای شهید بهشتی و علامه طباطبایی، مدرس کارگاه های تربیت درمانگر دانشگاه تهران، مدیر و موسس مرکز مشاوره رهش برگزار میشود.

سرفصل های دوره:

. اختلال اضطراب اجتماعی

. اختلال اضطراب فراگیر

. اختلال وحشت زدگی

. آشنایی با ختلالات اضطرابی

. آشنایی با مدل شناختی _ رفتاری و فرا شناختی اختلالات اضطرابی

. ارزیابی فرمول بندی شناختی _ رفتاری، طرح ریزی درمان

. آموزش تکنیکهای شناختی _ رفتاری و فراشناختی

. ایفای نقش تکنیک های درمانی

معرفی استاد

دکتر چینی فروشان ( مدرس کارگاه های تربیت درمانگر دانشگاه تهران، استاد دانشگاه شهید بهشتی )