ایماگو تراپی _ دوره رابطه درمانی مبتنی بر ایماگو _ روان رویداد

آدرس کوتاه: https://psychevent.ir/?p=30338
ایماگو تراپی _ دوره رابطه درمانی مبتنی بر ایماگو _ روان رویداد

مشخصات دوره

۵۰ ساعت
اندرزگو چهارراه قیطریه خ شریفی منش

معرفی دوره

ایماگو تراپی چیست؟

ایماگو تراپی یا زوج درمانی مبتنی بر ایماگو، رویکردی جدید برای حل تعارض های زوجین و غنی کردن روابط همسران است که توسط هارویل هندریکس و همسرش، هلن، ابداع شده است.

در این روش، همسران شیوه نو و بدیعی را برای برقراری ارتباط و صحبت کردن آموزش می بینند که از مزایای آن می توان به ایجاد احساس امنیت و حس پیوند و یگانگی بین زوجین اشاره کرد. بنابراین حضور هر دو همسر در جلسات ایماگو درمانی الزامی است.

از طرفی لزوما این روش برای همسرانی که مشکل دارند استفاده نمی شود، بلکه برای زوجینی که قصد دارند رابطه خویش را مستحکم تر و غنی تر کنند نیز مفید است.

ازدواج از نگاه رویکرد ایماگو تراپی

ازدواج از نقطه نظر ایماگو درمانگران وسیله ‏ای است که افراد به واسطه مندی اش تلاش می‏کنند تا آن اتصال و پیوند گمشده‏ ی خود را دوباره ترسیم کنند.

اما از آنجا که شباهت همسر انتخاب شده با والد برتر فرد در کودکی، دوباره همان جراحت‏ها، هیجانات و ادراکات ناخوشایند را بازآفرینی می‏کند، رابطه به مکانی برای کشمکش قدرت تبدیل خواهد شد.

زمانی که زوجها معنی رابطه ‏ی صمیمانه و هدف فلسفی از گرایش آدمی به عشق و ازدواج را درک کنند، به کمک درمانگر و به شیوه ‏ای همکارانه، ازدواجی از سر آگاهی را تجربه خواهند کرد.

هدف نهایی درمان و به عبارتی دیگر اصلی‏ترین انتظار از پیامد درمان، خلق رابطه ‏ای آگاهانه است که در سایه آن هر دو همسر به احیاء و بازآفرینی گرایش ذاتی شان به یکپارچگی با تمامی بخش‏ های خود، اتصال جنبه‏ های فیزیکی به ساختار اجتماعی و سرانجام ارتباط همه ‏ی این عوامل با هستی و کائنات دست یابند.

در ازدواج خودآگاه، رشد طرفین هنگامی تحقق می‏ یابد که هر دو تغییر کرده و نیازهای طرف مقابل را تامین سازند و التیام نیز هنگامی میسر است که نیازهای هریک توسط دیگری برآورده شود، به عبارتی در چنین رابطه ای، فرایند دو جانبه و دو طرفه می‏باشد.

کارگاه رابطه درمانی مبتنی بر ایماگو

این کارگاه توسط دکتر علی قاسمیان، دکترای روانشناسی، رابطه درمانگر و ایماگوتراپیست و همچنین دانش آموخته موسسه بین الملی ایماگو تراپی و مکالمه امن برگزار میشود.

اهداف دوره:

. مبانی تئوریک رویکرد ایماگو

. فرضیات بنیادی رویکرد ایماگو

. رویکرد رابطه ای و پارادایم فردگرایانه

. پویایی و مراحل روابط صمیمی مبتنی بر تعهد

. سفرهای چهار گانه کیهانی، تکاملی، روانشناختی و اجتماعی “خود”

. انواع دیالوگ های ایماگو

. تمرین گروهی عملی تکنیک ها

مشخصات دوره:

. به صورت حضوری (همراه با پذیرایی و نهار) و آنلاین

. طول مدت دوره: 50 ساعت _ پنجشنبه و جمعه

. پس از اتمام دوره هرماه جلسه سوپر ویژن برگزار میشود.

برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به واتس اپ پیام دهید:  09125132403

معرفی استاد

دکتر علی قاسمیان ( )