مسیر شغلیت رو با شخصیتت پیدا کن

آدرس کوتاه: https://psychevent.ir/?p=32064
مسیر شغلیت رو با شخصیتت پیدا کن

مشخصات دوره

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
۱۷
۸ ساعت
۳۲۰,۰۰۰ تومان
مشهد.خیابان احمدآباد.بین سه راه راهنمایی و کوچه شیرین.ساختمان میر. طبقه دوم.واحد121

معرفی دوره

اشتیاق داشتن یک شغل ارضاکننده، شغلی که معنا داشته باشد، تجسم ارزش‌ها، علاقه و استعداد ما باشد، بخشی از هویت‌مان را بسازد و ما از انجام آن احساس شادی کنیم، پدیده‌ای امروزی است. ما وارد عصر جدیدی از رضایت‌مندی شده‌ایم که رؤیای بزرگ آن در ارتباط با شغل فراتر رفتن از پول و به معنا رسیدن است.

در بخش بزرگی از تاریخ بشر این سؤال که آیا به شغل‌مان علاقه داریم، آیا خودمان آن را انتخاب کرده‌ایم یا از سر ناچاری بوده و آیا این شغل همانی است که استعدادش را داریم و از انجامش عمیقاً احساس رضایت می‌کنیم، به نظر همه سؤالی عجیب‌وغریب و مضحک بود. اما امروزه ماهیت شغل و کاری که انجام می‌دهیم برای بسیاری از مردم به دغدغه‌ای اساسی تبدیل شده است.

ما در عصری زندگی می‌کنیم که شغل برای ما تلفیقی از پول، رضایت درونی و تحقق خویشتن‌مان است. از اهداف مهم این کارگاه این است که نشان دهد شغل و غرق شدن در جذبه آن چه اهمیتی دارد و چگونه موجب رشد فردی می‌شود.
برای بسیاری از افراد انتخاب یک شغل بسیار دشوار است. موضوع بر سر تنوع انتخاب نیست. ما نمی‌دانیم چه شغلی باید انتخاب کنیم چون آموزش ندیده‌ایم چه رشته تحصیلی و شغلی مناسب ماست. شاید هم والدین‌مان رؤیاهای‌شان را درباره شغل به ما تحمیل می‌کنند. ضعف‌های فردی مانند کمال‌گرایی، فقدان اعتماد به نفس، ترس از شکست و عواملی مانند اینها نیز اجازه نمی‌دهد بتوانیم شغل مناسب‌مان را انتخاب کنیم.

یکی از اهداف این کارگاه بررسی شغل از جنبه لذت‌بخشی آن است و با تکیه بر مفهوم لذت شغل‌های مختلف تحلیل خواهند شد و فاکتورهایی آموزش دادن خواهد شد که به فرد امکان می‌دهد تا بتواند تشخیص بدهد چه شغلی برای او باعث تجربه لذت در کار می‌شود.

 

 

معرفی استاد

ساناز حیدری ( کارشناسی ارشد روانشناسی )