کارگاه کاهش استرس بر اساس هشیاری (MBSR)

آدرس کوتاه: https://psychevent.ir/?p=24271
کارگاه کاهش استرس بر اساس هشیاری (MBSR)

اطلاعات تماس

مشخصات دوره

معرفی دوره

کارگاه کاهش استرس بر اساس هشیاری (MBSR)

تاریخ شروع : 28 فروردین 98

تاریخ پایان : 15 خرداد 98

مدرس: دکتر سحر طاهباز

تلفن : 09129248177

تلگرام : afsharfar1391

اینستاگرام : @melatonin_ir

محل برگزاری : یوسف آباد (خیابان اسدآبادی)، خیابان فتحی شقاقی ، بین چهل ستون و بیستون، پلاک 76 طبقه پنجم

سرفصل دوره :

? گفت و گوهای گروهی و تمرین هشیارانه
? آموزش هدایت شده در حوزه های تمرین های مراقبه هشیارانه

?یوگای هشیارانه و حرکات کششی ملایم برای افزایش آگاهی در زندگی روزمره
? آموزش فردی
? مواد تمرین خانگی از جمله سی دی های تمرین هشیاری و کتاب کار

 

دوره کاهش استرس بر اساس هشیاری (MBSR)

برنامه كاهش استرس بر اساس هشیاری چیست ؟

نو یسنده و ویرایش:

: سحر طاهباز، امیرحسین ایمانی

كاهش استرس بر اساس هشیاری یك برنامه ی هشت هفته ای است كه در آن بیماران یك بار در هفته به بیمارستان، كلینیك مراجعه و به مدت 2 ساعت و نیم در کلاسی متشکل از 20 تا 30 بیمار شرکت می کنند.

شركت كنندگان در این دوره طیف گسترده ای از مشكلات و شرایط طبی را دارا می باشند، از جمله بیماری  های قلبی، انواع دردهای مزمن نظیر درد پشت، فیبرومیالژی و سردرد، سرطان سینه، پروستات و مشكلات معدی- روده )، فشار IBS ای همچون سندرم رودهی تحریك پذیر ( خون بالا، خستگی مزمن،  اضطراب،  حملات وحشتزدگی (پانیك)، و شرایط متعددی كه مشخصهی آنها سطوح بالای استرس در شغل، خانواده و زندگی می باشد.

اغلب كلاس  شامل گروه MBSR  های  های ناهمگنی از بزرگسالانی است كه طیف متنوعی از مشكلات طبی و مشكلات روزمرهی زندگی را تجربه می كنند؛ و تمامی این افراد در معرض آموزش فشردهی هشیاری و كاربردهای آن در زندگی روزمره قرار می دقیقه تا یك ساعت ۵۴ روز در هفته) بین ۶ گیرند. شركت كنندگان در این دوره باید هر هفته در كلاس حاضر شده و هر روز ( به تمرین رسمی فنون اصلی این دوره (معاینهی هشیارانهی بدن ، یوگای هشیارانه  هشیاری نشسته) با استفاده از سی دی  هایی بپردازند كه در طی دوره در اختیارشان قرار داده می شود.

به علاوه،  شركت كنندگان در فاصلهی جلسات ششم و هفتم دوره در یك روز طولانی خلوت گزینی، به تمرین فشردهی هشیاری در سكوت می پردازند. شركت كنندگان در این دوره با استفاده از فنون نیرومند هشیاری و یوگا می كوشند منابع درونی خود را برای یادگیری، رشد،  التیام و دگرگونی بیدار نمایند.

از سال  1979 تاکنون 24222 نفر این دوره را در كلینیك كاهش استرس دانشگاه ماساچوست گذرانده اند. نتایج تحقیقات آثار سودمند این دوره را نه تنها در جمعیت بالینی، كه در محیط  های كاری نیز نشان داده اند و به طور كلی اغلب شركت كنندگان در این دوره، كاهش چشمگیر و از نظر بالینی معناداری را در علائم طبی و روانشناختی خود، از جمله درد، در طی هشت هفته آموزش نشان داده اند. از سوی دیگر، دیدگاه مثبت این افراد نسبت به خودشان، و نیز ارتباطاتشان با افراد دیگر و با دنیا به طور كلی تغییر می یابد.

سایر تحقیقات نشان داده اند  كه هشیاری كاركرد سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار داده و موجب بهبود شیوهی پردازش وقایع منفی تحت شرایط استرس زا می شود.

 از دانشگاه ماساچوست امریكا MBSR در بیمارستان آتیه توسط امیرحسین ایمانی، مشاور و مربی ارشد ۹۰۳۲ این دوره از سال برگزار می گردد. این دوره تا كنون در دانشگاه تهران، انجمن روانشناسی ایران و بیمارستان آتیه به صورت تخصصی برای دانشجویان روانشناسی برگزار گردیده است.

مشاهده همه کارگاه های روانشناسی

 

معرفی استاد