نمایش و تحلیل فیلم ” کتابخوان” The reader

آدرس کوتاه: https://psychevent.ir/?p=23825
نمایش و تحلیل فیلم ” کتابخوان” The reader

اطلاعات تماس

مشخصات دوره

معرفی دوره

زمان : جمعه ۶ بهمن ۹۶/

ساعت  : ۱۷ الی ۲۲/

شماره‌‌های تماس:  ۰۹۲۱۲۹۹۳۶۰۳ – ۰۲۱۲۲۸۶۷۷۸۶ /

«پنجاه‌وهشتمین نشست» به پخش و تحلیل فیلم کتابخوان (محصول ۲۰۰۸) از کشورهای امریکا و آلمان اختصاص یافته است. «کتاب‌خوان» (The Reader) درامی عاشقانه با اقتباس از رمانی با همین نام از “برنهارد شلینگ” است. گارگردانی این اثر را “استیون دالدری” به‌عهده داشته است. کتاب‌خوان در پنج رشته‌ از جمله بهترین فیلم سال نامزد دریافت جایزه بوده است که بازی درخشان “کیت وینسلت” این جایزه را برایش به ارمغان آورد.

«کتاب‌خوان» فیلمی در مورد زندگی با همه‌ی پیچیدگی‌هایش است. در مورد عشق، صلح، جنگ، اخلاق، آزادی و بردگی است. در واقع این فیلم یک قدردانی از نفس «قصه» است و دعوتی‌ست برای «قصه‌خوانی». زیراکه شاید تنها به این شیوه می‌توان عظمت زندگی در وجود آدمیان را لمس کرد.

هر آدمی یک متن است، یک قصه، و مانند هر قصه‌ای در دستان خواننده‌اش جان می‌گیرد. متن‌ها تا زمانی که خوانده می‌شوند زنده‌اند، زیرا با هر بار خواندن به فهم دوباره‌ای درآمده، گویی از نو نوشته می‌شوند. آن‌چه خوانده نمی‌شود می‌میرد، مثل خیلی از سرتاقچه‌ای‌های مقدسِ ناخوانده که هیچ‌جای زندگی اهالی خانه را پر نکرده‌اند جز همان سرِ تاقچه را، شده‌اند حجمی ثابت، که هر از گاهی حرکتی می‌کنند آن هم برای تکاندن گرد و غبار. جایی از فیلم استادِ پیر به شاگرد جوان‌اش می‌گوید: «فایده‌اش چیست که اگر نسل شما از اشتباهات نسل ما درس نگیرید؟» خواندن نخی‌ست که آدم‌ها را، نسل‌ها را به هم متصل می‌سازد. بیایید برداشت‌های‌مان از این فیلم را با هم بخوانیم!

فضای میزبانی از مخاطبین محترم محدود است، لطفا با هماهنگی قبلی میهمان ما باشید. شرکت برای عموم علاقه‌مندان به «هنر هفتم» و «سفر زندگی» آزاد است.کتابخوان

معرفی استاد