شاخصه های خانواده سالم

آدرس کوتاه: https://psychevent.ir/?p=23960
شاخصه های خانواده سالم

اطلاعات تماس

مشخصات دوره

معرفی دوره

نویسنده : Richard L. Sale, Ph.D

ترجمه : میلاد تکسیبی

نظرسنجی ها طی یک دوره چند ساله در سراسر ایالات متحده انجام شده است و از افراد خواسته شده است تا ویژگی های یک خانواده سالم را فهرست نمایند. کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند شامل متخصصانی بودند که با خانواده ها، خانواده های ساختارهای مختلف (شامل سنتی، تک تک والدین و مخلوط)، ساکنان شهری و روستایی، انواع مختلف اقتصادی، گروه های مختلف قومی و خانواده های مذهبی و غیر مذهبی کار می کنند. ویژگی های زیر خانواده های سالم نتایج بررسی ها را خلاصه می کند.

تعهد: مهم است که تمام اعضای خانواده متعهد به خانواده و یکدیگر باشند. شوهران و همسرانی که به ازدواج متعهد هستند راه اصلی برای ازدواج را پیدا کرده اند. مهم این است که خانواده برای کسانی که در بیرون از خانواده هستند، برای اولین بار است. به جای اینکه فعالیت های بیرونی بر خانواده تسویه شود، فعالیت هایی که باید انجام شود باید حذف شود. خانواده های سالم تمایل به فعالیت هایی را انتخاب می کنند که خانواده را به عنوان مهم تر تشخیص می دهند و به خانواده کمک می کنند تا نزدیکتر شوند.
زمان با هم بودن : خانواده های سالم هستند که هم زمان را صرف می کنند. مقدار زمان اغلب به عنوان فعالیت انتخاب شده مهم است. یک رویداد مهم که اغلب در بسیاری از خانواده ها فاقد آن است، زمان غذا خانواده است. خانواده های سالم این زمان را با هم می گذرانند، لذت بردن از غذا و صحبت در مورد آنچه که در هر یک از زندگی فردی خود است. این هم خانواده ها هم با هم بازی می کنند و فعالیت هایی را انجام می دهند که همه اعضای خانواده از آن لذت می برند. خانواده های سالم نیز سنت های خانوادگی را شامل جشن تولد، تعطیلات و سایر رویدادهای مهم ایجاد کرده اند.
ارتباطات : جنبه مهمی از یک خانواده سالم ارتباطی است. این شامل گوش دادن و حمایت از یکدیگر است. برای والدین مهم است که به فرزندان خود گوش فرا دهند تا آنها انتظار داشته باشند فرزندانشان به آنها گوش دهند. ارتباط همچنین شامل درگیری است که بخشی از هر خانواده است. خانواده سالم قادر به مقابله با تفکرات و حل و فصل اختلافات هستند.
قدردانی : در خانواده های سالم تحسین برای یکدیگر وجود دارد. خانواده ها به یکدیگر احترام می گذارند و از آنچه که هر یک از اعضای خانواده کمک می کنند قدردانی می کنند. دستاوردهای هر عضو خانواده توسط دیگران ارزشمند است. هر یک از اعضای خانواده به دنبال چیزهای خوب در بقیه خانواده است.
معنویت : اگرچه همه کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند اعضای یک کلیسا یا مذهب خاص نبودند، هنوز احساس کردند که معنویت مهم است. این خانواده ها احساس رفاه معنوی داشتند. انتظار میرود والدین فرزندان خود را به اشتباه آموزش دهند و نمونه های خوبی از رفتار فرزندانشان ارائه دهند. برای والدین نیز مهم است که آنها چگونه فرزندان خود را چگونه انتخاب های اخلاقی خود بدانند.
مهارت های مقابله ای : خانواده های سالم قادر به مقابله با شرایط بحرانی هستند که ممکن است رخ دهد. بحران در خانواده ممکن است کوچک یا بزرگ باشد، اما خانواده های سالم قادر به یافتن راه حلی برای مشکلاتشان هستند. آنها اغلب به حمایت از یکدیگر نیاز دارند. هنگامی که خانواده های سالم قادر به حل مشکلات خود نیستند، مایل به راه حل برای خارج از خانواده می باشند.

سیاست گذاران باید این را در نظر بگیرند:

خانواده ها ممکن است نیاز به آموزش داشته باشند که معنی آن سالم بودن است. بسیاری از مردم خانواده هایی را ایجاد می کنند که خانواده آنها رشد کرده اند. اغلب الگوهای ناسالم ادامه می یابد.
خانواده ها برای حفظ وضعیت سالم نیاز به حمایت دارند. خانواده ها ممکن است همیشه قادر به ایجاد فضایی باشند که به یک خانواده سالم کمک کنند. برای داشتن یک خانواده سالم، آنها ممکن است از خارج از خانواده کمک کنند.
خانواده ها ممکن است مهارت های بین فردی برای داشتن یک خانواده سالم داشته باشند. خانواده ها ممکن است مهارت های ارتباطی یا مقابله ای مناسب برای داشتن خانواده های سالم داشته باشند.

مسائل مربوط به سیاست باید مورد توجه قرار گیرد:

منابع باید به خانواده ها داده شود. خانواده هایی که به دنبال آموزش در زمینه مهارت های ارتباطی و مقابله ای هستند نیاز به منابع برای آنها دارند. این را می توان از طریق مدارس، کلیساها و یا سایر موسساتی که علاقه مند به نیازهای خانواده هستند، انجام می شود.
آموزش و پرورش باید به کودکان و نوجوانان در نحوه توسعه یک خانواده سالم ارائه شود. دوره های آموزشی در مدارس دولتی که بر روی علوم خانوادگی و مصرف کننده تأکید می شود، باید به منظور ایجاد بالغین در بزرگسالان که مهارت های لازم را برای ایجاد خانواده های سالم داشته باشند، ارائه می شود.
سیاست های دوستانه خانواده باید مورد تأکید قرار گیرد. مهم است که هم برای صنایع خصوصی و هم ادارات دولتی همکاری کنیم تا از سیاست های دوستانه خانواده توسعه و اجرا شود

برای کسب اطلاعات بیشتر:

Curran، D. (1983). صفات یک خانواده سالم مینیاپولیس، MN: وینستون پرس.
لین، L. (1994). خصوصیات یک خانواده سالم (ادبیات تولید مجدد سند شماره ER 377097)
Stinnett، N. (1985). استعدادهای درخشان خانواده لس آنجلس، کالیفرنیا: دانشگاه پپدرین.
    
ریچارد ل. Sale، Ph.D.، استادیار مطالعات کودک و خانواده در دانشگاه ایالتی تارلوت 

خانواده سالم

معرفی استاد